En Relació al Nostre Entorn...

HISTÒRIA DE LES FONTS

La nostra escola està situada a Les Fonts, un nucli de població del Vallès Occidental situat al sud de Terrassa a la Vall de la riera de Rubí. El travessa la carretera comarcal de Terrassa a Rubí i, a més, existeix l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. Tots aquests accidents naturals i vies de comunicació en fan un nucli de població molt fragmentat i d'interconnexió complicada. Actualment, el barri de les Fonts pertany als municipis de Terrassa i Sant Quirze del Vallès quedant aïllat dels seus nuclis urbans entre 6 i 12 km respectivament. La comunicació amb aquests es pot fer a través de la xarxa pública de ferrocarril i autobús.

Les Fonts és una antiga urbanització residencial que es va començar a construir en el primer quart del segle XX al voltant de la masia de Can Falguera i al costat del baixador del ferrocarril, ja que molts industrials terrassencs hi van establir la segona residència per la riquesa de les seves aigües, d'aquí el seu nom. A partir de la segona meitat del segle XX, com en la resta de poblacions industrials de Catalunya, hi va anar creixent el barraquisme d'autoconstrucció de la població immigrada que s'hi anava instal·lant. El barri va créixer considerablement durant el final del segle XX, moment en el qual també es va iniciar la construcció de pisos que es va allargar fins a principis del segle XXI. Així, el barri ha continuat creixent fins l'any 2010, moment a partir del qual segueix una tendència ascendent de la seva població però de manera molt suau.

En els darrers anys, els serveis del barri de Les Fonts no han crescut de manera proporcional al nombre d’habitants. Amb tot, el barri ha tingut certa millora gràcies a l’adequació de la Torre Julià i del poliesportiu així com de petits comerços oberts, juntament amb el centre cívic Casal Les Fonts i les diferents associacions de veïns que hi són molt presents des de fa temps.  Així que en aquest entorn, l’escola se situa com un dels grans motors culturals i educatius de què disposa el barri, trobant a faltar sovint altres serveis culturals com són biblioteques escolars, teatres de dimensions i aforament adequats, poliesportius tancats aptes per a qualsevol estat meteorològic, llars d’infants, ludoteques...

L'ESCOLA PILARÍN BAYÉS

L'escola Pilarín Bayés és una escola pública que pertany al Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya i que imparteix els nivells educatius d'infantil i primària. Actualment som una escola de dues línies amb uns 450 alumnes aproximadament.

L'escola Pilarín Bayés es va formar a partir del desdoblament produït al CP Ventalló. Va estar ubicada provisionalment en dos edificis, un aulari i un prefabricat situats al terme municipal de Terrassa. A l'inici del curs 1988-89 es va ubicar definitivament al terme municipal de Sant Quirze del Vallès amb el nom de CP Les Fonts. Durant el curs 1991-92 es va canviar el nom del centre i va passar a dir-se Pilarín Bayés. Degut a les necessitats derivades de l'augment de la població de la zona, el curs 2006-2007 es van iniciar les obres d'ampliació de les escola fent un segon edifici.

Actualment disposem de dos edificis principals, més dos altres annexats i un prefabricat.

TORNA ENRERA
  TORNA A LA PÀGINA INICIAL

ESCOLA PILARÍN BAYÉS

c/ Sant Ramon s/n - 08194 Sant Quirze del Vallès (Les Fonts), Barcelona - Correu: a8044454@xtec.cat - Telèfon: 937843841/937842384 - Fax: 937842384